lørdag 11. april 2015

Det går mot slutten...

HEI! Jeg kunne ha startet dette inlegget slik jeg har startet alle de andre med å si beklager for lite blogging osv... men tror jeg dropper den delen idag.

Jeg syns det er helt utrolig hvor for tiden har gått! Nå er det bare 63 dager til jeg setter meg på flyet hjem til kjære norge<3 Men før det er det mye spennende som skjer her i uniten og mye spennende som har skjedd siden sist jeg blogget. Jeg gidder ikke å fortelle i detalj om alle de kjekke tingene jeg har gjort i det siste, men skal gi dere alle et lite overblikk over høydepunktene.

Promforberedelser
Ikke en dag etter vi kom tilbake etter juleferien var alle seniorene(12 klasse) i full gang med planlegging for Prom. For dere som ikke vet hva dette er det en skoledans for seniorene før graduation. En feiring for at de er ferdig med highschool og skal videre til college. Jeg er med i en promgruppe som har leid et hus ved stranda hvor vi skal være 2 netter etter selve prom dansen. Jenter kler seg i fine gallakjolder og guttene i tuxedo. Vi reiser og fikser neglene, blir sminket og blir fikset på håret, Jeg gleder meg til å få oppleve dette!

Belize
I begynnelsen av mars hadde vi springbreak og jeg var så helig å fikk reise med vertsfamilien min til Belize. Belize er et utrolig vakkert land ved Carribean. Det er uten tvil en av de vakreste plassene jeg har vært. Krystallklart blått vann, hvite strender, smale fargerike gater og hyggelige mennesker.Vi tilbrakte de 2 første nettene på et hotell i Ambergris Caye hvor vi slappet av solte oss første dagen. Dag to reiste vi på snorkletur og fikk se utrolig mye fint! Jeg fikk også snorklet med både hai og stingrokke! Tredje dagen reiste vi på en 2 netters båttur. Vi var ca 25 fra diverse plasser i verden på en Katamaran, inkludert 4 dansker og en norske! Vi kruset og snorklet på dagen, og stoppet på små, koselige øyer hvor vi overnattet i telt på nettene. Fikk desverre ikke tatt mye bilde på denne turen da jeg var redd for at kameraet skulle på vand eller sand på seg. De tre siste nettene tilbakte vi i Placencia. Vi var så utslitt etter båtturen at vi bare solte oss og badet hver dag og gikk inn til byen på ettermiddagene. Det var en herlig uke, og jeg har allerede bestemt meg for at jeg skal til Belize igjen!

Søs og meg klar for avreise

Haiene vi snorklet med, fikk desverre ikke
bilde av oss sammen med dem...

En dame som gikk og solgte vesker og armbånd på stranden

Jordan

Søte fargerike hus

Raggaemuffin tour folket

Austin
Et par uker siden reiste jeg sammen med vmor og vfar til Austin for å besøke tanten til vmor. Austin er hovedstaden i Texas og er ca 2t 30 min fra Sugar Land. Hun bodde på et utrolig vakkert sted, rett ved elven hvor sønnen bodde rett nedenfor henne. Vi hadde bra vær så jeg fikk prøve meg på litt av hvert.

Kims mor og meg
 Faren hadde lagt zip-line over bassenget

Kims mor, meg og tanten til Kim

Her er et bilde av huset til søskenbarnet til Kim(vmor)
som han har bygget selv. Et utrolig kult hus!

Braidy(Jordans søskenbarn) og meg

Brazos Bend
Brazos bend er en park ikke langt fra Sugar Land. Den er kjent for alle sine alligatorer. Her har jeg vert maange ganger før da vi bodde her, så det var kult å være tilbake!

Påsketur til Hunt
Amerikanere er ikke de største påskeferierne. Vi fikk bare fri på langfredag noe som var ganske kipt... Men bedre en ingen fri da. Fredags morning kjørte vi til Hunt som er en liten eehm, tror jeg kan kalle det bygd(?) utenfor San Antonio. Vi reiste sammen med noen venner av familien til en søt, eldre dame. Der fikk jeg oppleve en ekte amerikansk Easter Egg Hunt. Vi kjørte også gjennom et område som hadde sykt mange Blue Bonnets, som er Texas sin nasjonalblomst. Hunt vil jeg si er en plass som sikker passer bildet normenn har på Texas. Med åpent landskap, gårder, Longhorns som beiter langs veien og skikkelig cowboy gater får man en helt annen følelse enn å gå blandt skyskraperne i Houston,

meg, vfar, vmor

Fangsten fra The Easter Egg Hunt

Det tror jeg var høydepunktene siden jul. Ellers går dagene til skole og å hege med folk. Jeg prøver å få mest ulig ut av de siste to månedene. Selv om jeg gleder med sykt mye til å komme hjem, blir det trist å reise fra livet mitt her.
Imorgen skal jeg på lunch med de gamle naboene våre fra da vi bodde her, det blir koselig!
Håper det går bra med alle dere der hjemme.